Lilla Gymmet

Lilla Gymmets gruppträning kan förklaras som en form av PT-grupp med max 12 deltagare per pass. Detta för att vi ska kunna säkerhetsställa att våra övningar utförs bra samt för att kunna finnas där för våra deltagare på allra bästa sätt. Boka din plats via vår webbokning:

www.timecenter.se/lillagymmetgrupp

grupptran1

Gruppträningsschema våren 2018

Måndag        

10:00 Senior Cirkel     

11:00 Senior Cirkel 

18:15 Öppen Grupp   

19:00 Cykel 45

Tisdag

17:30  Företagsgrupp  (ojämna veckor)       

18:45 HIT FYS (ojämna veckor)     

18:30 Funktionell Styrka (jämna veckor)

Onsdag

18:00 Cykel 30

18:45 Bål 30

Torsdag 

14.00 Senior Långsam Träning

18:00 Cykel 45      

19:30 Yoga (from 25/1, Kurs med Birgitta Jonsson)

Fredag    

09:00 Senior Cykel/bål        

10:00 Senior Cykel/Bål

17:15 Familje Fys

Lördag

09:30 Öppen Grupp alt temapass

Söndag       

18:15 Funktionell Cirkel

 

PASS BESKRIVNING Vårterminen 2018

Lilla Gymmets gruppass har max 10-20 platser för att tränaren ska möjlighet att kunna coacha deltagarna på allra bästa sätt samt säkerställa kvalitén på övningar och utförande. Vi ser gärna att du värmer upp lite på egen hand före passet startar. Samtliga pass kräver bokning av plats se vår webbokning:

www.timecenter.se/lillagymmetgrupp

 

Senior Cirkel

Stationsträning med fokus på stabilitet, rörlighet, styrka och kondition. Tränare: Lina

Senior Långsam Träning

Långsam träning med fokus på andning, stabilitetsträning och balans. Här jobbar vi även med rörelser som långsamma rotationer och diagonala rörelse som påverkar och stärker vår hjärna, dvs smarta rörelser. Tränare: Lina

Senior Cykel / Bål

Här inleder vi med 25 minuters härlig cykeltur och avslutar sen med 30 min träning för bål och balans. Tränare: Lina

Cykel 30

Ett intensivt intervallpass på våra wattcyklar. Här kan du räkna med rejäla pulshöjningar på vägen. Tänk på att värma upp 5 min före detta pass. Tränare Daniel

Cykel 45 min

Vill du ta ut dig ordentligt på våra watt-cyklar? Vår tränare Erica her dig denna möjlighet genom ett fartfyllt och häftigt cykelpass. Tränare: Erica och Sandra

Funktionell Styrka

Stations eller cirkelträning med fokus på att utveckla funktionell styrka för hela kroppen med en stark bål i centrum. Tränare: Dan 

Funktionell Cirkel

Cirkelträning med fokus på funktionell styrka och pulstoppar för att öka flåset. Tränare: Daniel

Företagsgrupp

Gruppträning där ett företag bokat sin egen tid med tränare för att få anpassad träning utifrån deras befintliga arbetssituation och vardag. Tränare: Lina

Bål 30

Bålträning med övningar som stärker bålen i alla 3 olika rörelseplan. Tänk att vara lätt uppvärmd innan detta pass. Tränare: Daniel

FamiljeFYS

Vuxen tillsammans med barn tränar styrka och kondition tillsammans utifrån ett funktionellt och roligt perspektiv. OBS! Begränsat antal drop-in-platser via webbokningen. Tränare: Lina

Öppen Grupp och TEMA Pass

Nytt pass varje vecka beroende på vad tränaren väljer att sätta fokus på. Se webbokningen för mer detaljer. Öppen grupp är utan tränare och Temapass är med tränare.

YOGA (terminskurs)

En kurs med yoga-instruktören Birgitta Jonsson. Fokus på grunderna inom yogan.  (8 veckor med start 25/1) OBS! Anmälan görs för en hel termin dvs. ej via webbokningen. Tränare: Birgitta Jonsson

 

 

instruktor
Lina Lindström
:
STAC Elittränare, instruktörsutbildning i team cycle, core, vatten, box och kettlebells.

 

Dan Enemark:
STAC Elittränare, STAC Grundtränare, Lic. Cykelinstruktör och kettlebellsinstruktör.

 

Emma Karlsson:
STAC Grundtränare, Lic. Grundinstruktör, instruktörsutbildning i box, core, team cycle och HIIT.

 

Daniel Fermskog:

Glad och inspirerande ledare som leder Funktionell Träning, Cykel och  Familje Fys

 

Erica Williamsson:

Vår cykelsintruktör som bjuder på fartfyllda och häftiga cykelpass.

 

Sandra Karlsson:

Cykelinstruktör som gärna bjuder på backintervaller till rockmusik.